Πέμπτη 10 Απριλίου 2008

VIII (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ) Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ANGKOR WAT – Η ΛΙΜΝΗ TONLE SAP ΚΑΙ Η ΠΝΟΜ ΠΕΝΧ



ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ
Αεροφωτογραφία της συνολικής περιοχής του Ανγκορ Βατ .Η πόλη ήταν εκεί που σήμερα είναι το δάσος.



Αεροφωτογραφία του ναού του Ανγκορ Βατ από την πίσω μεριά του. Τα λατινικά νούμερα αντιστοιχούν στις θέσεις που έχουν βγει οι επόμενες φωτογραφίες.

.

Ο ναός του Ανγκορ Βατ είναι το μεγαλοπρεπέστερο κτίσμα της περιοχής του Ανγκορ φτιαγμένο από τον Suryavarman II στις αρχές του 12ου αιώνα. Είναι ο ναός της πόλης που έφτιαξε για την πρωτεύουσα του και αποτελεί το σύμβολο και το καμάρι της χώρας και γι΄ αυτό απεικονίζεται στην σημαία τους.
Όλος ο χώρος περικλείεται από μία πλατεία τάφρο και σχηματίζει ένα ορθογώνιο 1500 μέτρα επί 1300.Από την πόλη και τα ανάκτορα δεν έχει μείνει τίποτα γιατί και εδώ ήταν φτιαγμένα όπως συνήθως από ξύλο.
Συνδυάζει δύο από τα συχνότερα αρχιτεκτονικά στοιχεία των ναών των Χμερ. Τον ναό βουνό ,με τον συμβολισμό που αναφέραμε, που καταλήγει στον κεντρικό πύργο περιβαλλόμενο από 4 άλλους στις γωνιές και 3 ορθογώνιες στοές , που συναντάμε στους νεώτερους ναούς ,σε ψηλότερο επίπεδο η μία από την άλλη όσο ανερχόμαστε προς τον κεντρικό ναό.
Στον ναό υπάρχουν εκτεταμένα ανάγλυφα στους τοίχους και πλήθος από devatas που πίστευαν ότι είναι πνεύματα- φύλακες.
Ο ναός αυτός είναι ο μόνος προσανατολισμένος προς την δύση ενώ όλοι οι άλλοι είναι προς την ανατολή. Εδώ οι αρχαιολόγοι έχουν μπλέξει τα μπούτια τους. Άλλοι πιστεύουν ότι ο Suryavarman ΙΙ τον προόριζε για τάφο του και άλλοι ότι αυτό έγινε επειδή ο Βισνού, στον οποίο ήταν αφιερωμένος, είχε σχέση με την Δύση.
I-Η αρχή του δρόμου πάνω από την υδάτινη τάφρο.
II-Ο δρόμος πάνω από την τάφρο μέχρι την εξωτερική περιτείχιση της πόλης.
III-Η δεξιά από τις 3 κεντρικές εισόδους προς την πόλη και τον ναό.
IV-Η εικόνα της περιοχής της πόλης με το Ανγκορ Βατ στο βάθος όταν έχουμε εισέλθει πλέον από μία από τις κεντρικές πύλες της εξωτερικής περιτείχισης.
Η εξωτερική διακόσμηση του κτηρίου της περιτείχισης με apsaras. Σε όλο το ναό υπάρχουν σκαλισμένες πάνω από 2000 με 36 συνολικά διαφορετικά χτενίσματα (Να γιατί δεν πέφτουν έξω από τότε τα κομμωτήρια!)
Τα παράθυρα είναι διακοσμητικά.
V-Ο υπερυψωμένος δρόμος προς τον ναό.
Φωτογραφία του 1886 από το ίδιο περίπου σημείο. Από το ίδιο σημείο η δεξιά βιβλιοθήκη (Πιθανώς όμως ήσαν λειψανοθήκες) .
Στο πλάι του υπερυψωμένου δρόμου το κιγκλίδωμα έχει την μορφή φιδιού naga και καταλήγει σε ανορθωμένη ουρά σε κάθε 50 μέτρα που υπάρχει άνοιγμα με σκάλα προς το έδαφος.
VI-Ο ναός σε αυτή την θέση αντανακλάται το απόγευμα σχεδόν κόκκινος στην λιμνούλα όταν έχει ήλιο και τα νερά είναι τελείως γαλήνια. Δυστυχώς παρά το ότι πήγαμε απόγευμα δεν πέτυχα την κλασσική φωτογραφία που έχουν όλοι οι οδηγοί.


VII-Όλος ο υπερυψωμένος δρόμος μήκους 350 μέτρων από την εξωτερική περιτείχιση της πόλης μέχρι την είσοδο του ναού.
Σχεδιάγραμμα του ναού του Ανγκορ Βατ.
Με τα μαύρα λατινικά νούμερα είναι τα 3 επίπεδα του ναού.
Με τα κίτρινα είναι από πού έχουν τραβηχτεί οι αντίστοιχες φωτογραφίες.
VIII-Οι στοές είναι διακοσμημένες με ανάγλυφες apsaras.
Υποψιάζομαι ότι τα στήθη τους γυαλίζουν γιατί πολλοί περνώντας βάζουν και λίγο χέρι!
Όλες οι επιφάνειες είναι διακοσμημένες με περίτεχνα σχέδια.
IX-Μέρος από την σταυροειδή κιονοστοιχία .Στα 4 σκέλη του σταυρού υπάρχουν υδατοστεγείς δεξαμενές νερού και αυτή η κιονοστοιχία ενώνει το 1ο επίπεδο με το δεύτερο. Προσέξτε ότι ανάμεσα από τις κολόνες επάνω έχει διατηρηθεί ο αρχικός χρωματισμός.
X-Η κλιμακωτή άνοδος στο δεύτερο επίπεδο.
XI-Από το δεύτερο επίπεδο η εικόνα των δύο δεξαμενών
XII-Ο κεντρικός ναός του 3ου επιπέδου. Η άνοδος έχει απαγορευτεί. Η σκάλα αυτή είναι για τον βασιλιά και έχει κλίση 50 μοιρών .Οι πλαϊνές έχουν κλίση 70ο.
XIII-Η βόρεια γαλαρία του 2ου επιπέδου. Οι γιαπωνέζες φωτογραφίζουν την πλαϊνή σκάλα με την κλίση των 70ο .
XIV-Κάθοδος στο πρώτο επίπεδο με την βόρεια και ανατολική στοά.
Τα ανάγλυφα της βόρειας στοάς του πρώτου επιπέδου.
XV-Το εξωτερικό τμήμα της βόρειας στοάς. Προσέξτε και εδώ τις apsaras στις βάσεις από τις κολώνες.
Σύγχρονες apsaras από μια παράσταση με παραδοσιακούς χορούς που είδαμε από χαριτωμένα νέα παιδιά στο Σιέμ Ρεπ
.
Εκτός όμως από τα θαύματα της αρχιτεκτονικής των Χμερ η περιοχή διαθέτει και την μεγαλύτερη λίμνη γλυκού νερού της Νοτιοανατολικής Ασίας την Tonle Sap.Αυτή αποτελεί ένα μοναδικό φυσικό φαινόμενο γιατί καθώς συνδέεται με τον Μεκόγκ με ένα ποτάμι 100 χιλιομέτρων την υγρή περίοδο από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο αυξάνει από 2500 τετρ.χιλιόμετρα σε 13.000 τετρ.χιλιόμετρα. Τα ψάρια της προσφέρουν τις πρωτεΐνες τους σχεδόν στον μισό πληθυσμό της Καμπότζης και δουλειά σε πάνω από 1.000.000 κατοίκους. Επίσης από αυτήν αρδεύονται τεράστιες εκτάσεις. Όταν τα νερά επιστρέφουν στον Μεκόγκ οι ειδικοί θεωρούν ότι τα ψάρια της επανατροφοδοτούν τα νερά βόρεια μέχρι την Κίνα. Δυστυχώς αυτό το μοναδικό οικοσύστημα κινδυνεύει από παράνομα φράγματα αντίθετα από το ρεύμα και την αποψίλωση των δασών της περιοχής.
Μετά τα μεγαλεία των ναών η σημερινή πραγματικότητα. Σπίτια στον δρόμο για την λίμνη Tonle Sap στις περιοχές που το νερό φτάνει σχεδόν μέχρι το ύψος του δρόμου.
Κλασσική πλωτή οικία στην λίμνη .Στο βάθος υπάρχει ολόκληρος πλωτός οικισμός ,αυτός εδώ κυρίως από Βιετναμέζους πρόσφυγες.
Πλωτό σχολείο με γήπεδο μπάσκετ επάνω! Όλα εδώ είναι πλωτά και άμα τους πιάνει ο καιρός μεταφέρονται σε μέρη πιο απάγκια .
.
Με το αεροπλάνο βρεθήκαμε στον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού που ήταν η πρωτεύουσα της Καμπότζης Πνομ Πενχ.Το όνομα σημαίνει ο λόφος της Πενχ.
Η ιστορία είναι κλασική. Η κ. Πενχ βρήκε 4 εικόνες της Παναγίας που είχε έρθει να ξεκουραστεί στις όχθες του Μεκόγκ ,λάθος , εδώ βρήκε 4 αγάλματα του Βούδα και έφτιαξε ένα ναό στον λόφο Πνομ. Δεν ξέρω αν στην τοπική έκδοση της ιστορίας την επισκέφτηκε ο ίδιος ο Βούδας ή της απέστειλε κανένα απεσταλμένο σε στυλ αγίου ή αγίας για να της πει που να ψάξει για να τα βρει.
Είναι μια άνετη πόλη με αρκετά σπίτια από την εποχή της γαλλικής αποικιοκρατίας και έχει καταφέρει να σβήσει τα σημάδια από τις καταστροφές του πολέμου.
Εκτός από την επίσκεψη στο Εθνικό μουσείο για την επίσκεψη στο κολαστήριο του Tuol Sleng εχω γράψει εδώ.
Η Καμπότζη έχει μια παγκόσμια πρωτοτυπία που δεν υπάρχει πουθενά αλλού.
Έχει κομουνιστική κυβέρνηση, καπιταλιστική οικονομία και αρχηγό του κράτους βασιλιά! Ίσως κάποτε γράψω για την ιστορία του προηγούμενου βασιλιά Σιχανούκ που είναι βίος και πολιτεία ,ο οποίος παραιτήθηκε το 2004 και ανέλαβε ο γιος του Σιχαμούνι. (Άκου όνομα!)
Ο σημερινός βασιλιάς είναι εργένης ελπίζω όχι λόγω του ονόματος του !
Έτσι λοιπόν το συγκρότημα των ανακτόρων είναι στα αξιοθέατα και τα πιο ενδιαφέροντα από αυτά που μπορεί να επισκεφτεί κανείς εκεί είναι η ασημένια παγόδα και η αίθουσα του θρόνου.
Η αίθουσα του θρόνου (1917)Χρησιμοποιείται για τις στέψεις, ακροάσεις του βασιλιά, διαπιστευτήρια πρεσβευτών κτλ

Το κομψό άσπρο διώροφο κτήριο , σήμερα πινακοθήκη, ήταν κτισμένο στην Ισμαηλία για την γαλλίδα αυτοκράτειρα Ευγενία για τα εγκαίνια της διώρυγας του Σουέζ το 1869.Ο βασιλιάς Ναπολέων ΙΙΙ το ξήλωσε και το χάρισε στον βασιλιά Νοροντόμ το 1876 .(Αυτό θα πει να έχεις γενναιόδωρους φίλους όχι σαν τους δικούς μου που την βγάζουν με βιβλία και γραβάτες !)

Η ασημένια παγόδα είναι ο βασιλικός ναός και επειδή οι βασιλείς έλυσαν όλα τα προβλήματα του λαού τους έντυσαν όλο το δάπεδο με ασημένια πλακάκια!
Μία από τις κεντρικές πλατείες της πόλης. Άλλες φωτογραφίες της πόλης έχετε δεί στα δύο αρχικά ποστ.
Έμπλεοι από εθνική υπερηφάνεια είδαμε και την σημαία μας μαζί με άλλες να κυματίζει στις όχθες του Μεκόγκ εκεί που συμβάλουν 3 ποτάμια.
...
Εδώ τελειώνει το ταξίδι και επιστρέφουμε πλέον στο δικό μας ανάκτορο στην Αθήνα ξεπατωμένοι μεν αλλά γεμάτοι αναμνήσεις και με διεγερμένη την επιθυμία για το επόμενο ταξίδι που θα γίνει οσονούπω.
.
.
.

Εάν θέλει κανείς να διαβάσει όλο το οδοιπορικό του ταξιδιού αυτή είναι η σειρά του:
258-ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΜΠΛΟΓΚΑΡΟΥΜΕ.
260-I-ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΚΙΝΑ
262-ΙΙ -ΠΑΜ΄ ΠΛΑΤΕΙΑ; ΟΧΙ ΡΕ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΛΑΟΣ !
263-III- Η ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΒΙΕΤΝΑΜ ΚΑΙ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΠΟΡΝΕΙΑΣ.
265-ΙV-ΒΙΕΤΝΑΜ- ΤΑΦΟΙ, ΑΝΑΚΤΟΡΑ, ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΥΡΠΟΛΗΣΕΙΣ
266-V-ΚΑΜΠΟΤΖΗ -Ο ΤΣΙΠΡΑΣ, Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΜΑΟ, Ο ΠΟΛ ΠΟΤ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ
267-VΙ-ΒΙΕΤΝΑΜ -ΣΑΪΓΚΟΝ ,ΚΟΥ ΤΣΙ, ΔΕΛΤΑ ΠΟΤΑΜΟΥ ΜΕΚΟΓΚ
269-VII-ΚΑΜΠΟΤΖΗ-ΣΙΕΜ ΡΕΠ -ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥ ΑΝΓΚΟΡ

4 σχόλια:

  1. Καλησπέρα εξερευνητή :-)

    Η πρώτη φωτογραφία του Ανγκορ Βατ- ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ, σαν κουκλόσπιτο.

    Πάρα πολλοί ναοί τελικά, σαν εμάς με τις εκκλησίες.
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απόλαυσα όλο το οδοιπορικό-αφιέρωμα. Πράγματι είναι ταξίδι ζωής. Τυχερός που το έκανες. Χάρηκα τους αλλόκοτους για τον δυτικό άνθρωπο ρυθμούς ζωής, την διεισδυτική ματιά στην μακρινή ανατολή και κυρίως την προσέγγιση του ασιατικού ολοκληρωτισμού που εκφράστηκε τόσο βίαια και αιματηρά. Για τον δυτικό άνθρωπο το Βιετνάμ προκαλεί δέος και θαυμασμό. Εκεί γονάτισε η υπερδύναμη χωρίς να μπορεί να ξεπεράσει ποτέ το σοκ της ήττας.
    Πολύ όμορφη σειρά αυτά τα ποστ που θα τα κρατήσω για το μέλλον, αφού "ξεπαιδιάσουμε" που λένε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αθεόφοβε μου,
    πολύ ωραίες οι αναρτήσεις σου. Και το καλό με τα μπλογκ είναι ότι υπάρχουν εκεί, δεν φεύγουν, για μια ωραία επανάληψη.
    Άντε και καλά νέα ταξίδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλοι μου σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Μόλις έχω γυρίσει από ένα διήμερο στην Υδρα που με έκανε να επανεπιβεβαιώσω την άποψη μου ότι ωραία είναι τα εξωτικά μερη αλλά σαν το Αιγαίο και τα Ελληνικά νησιά δεν υπάρχει στον κόσμο τίποτα ωραιότερο !
    (Μερικούς μόνο Νεοέλληνες να μην υπήρχαν επάνω και θα έφταναν στην τελειότητα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή