Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΦΙΛΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ




Όσοι διαβάζουν από καιρό αυτό το μπλογκ θα έχουν διαπιστώσει ότι από χρόνια θεωρούσα εκτός πραγματικότητας τα όσα ανερμάτιστα και ανεφάρμοστα  εξήγγελλε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θα κάνει ,γεγονός που  αποδείχτηκε εκ των πραγμάτων μετεκλογικά.   
Ίσως η μόνη προσφορά στην χώρα αυτής της κυβέρνησης είναι ότι μετά την κωλοτούμπα σε όλα όσα έλεγε προηγουμένως, αναγκάζεται τώρα να ψηφίσει την Βουλή μέτρα, που αν είχε παραμείνει στην αντιπολίτευση, θα βρισκόταν σύσσωμη η νυν κυβέρνηση  στην πλατεία Συντάγματος μαζί με τους ενθουσιώδεις οπαδούς της, να διαμαρτύρεται και να διαδηλώνει αγκαλία  με τον σύντροφο Λαφαζάνη και την συντρόφισσα Κωνσταντοπούλου σε αγωνιστική έξαρση καβάλα σε κάποιο κάγκελο μαζί με την Ραχήλ. Ευτυχώς όμως , χάρις στην κωλοτούμπα, τώρα πια  δεν θα αυξηθούν οι αυτοκτονίες ούτε θα αυτοκτονήσει κανένας συνταξιούχος στο Σύνταγμα, δεν θα καεί το μπουρδέλο η Βουλή και δεν θα καούν επίαης  μερικοί αθώοι σε κάποια τράπεζα.


Η σαφής όμως αντικυβερνητική μου θέση δεν σημαίνει ότι αντιμετωπίζω τον ΣΥΡΙΖΑ όπως οι ποδοσφαιρόφιλοι τις άλλες ομάδες.
Όταν βλέπω να κάνει  κάτι σωστό χαίρομαι και δεν έχω κανένα  ενδοιασμό να το επικροτήσω. Έτσι και τώρα με τον Φίλη.
Στο παρελθόν παρά την κριτική μου αντιμετώπιση για το άκαιρο των δηλώσεων του για την εθνοκάθαρση, είχα στηρίξει την ορθότητα της θέσης του στο ποστ μου  Ο ΦΙΛΗΣ, Η ΛΕΣΒΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ OI ΕΛΠΙΔEΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ
Επίσης το ίδιο έκανα και την απόφαση του για τα πλαστά πτυχία στο ποστ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΠΤΥΧΙΑ.


Έτσι λοιπόν όταν ήδη εδώ και  ένα χρόνο έγραφα στο ποστ μου  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ! τα παρακάτω, μπορώ να συμφωνήσω απόλυτα με  αυτά που εξάγγειλε πρόσφατα ο Φίλης  για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, γιατί οι απόψεις μας ταυτίζονται:

Αυτό λοιπόν που πρέπει να αποκτήσει ένα παιδί στα χρόνια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι βασικές γνώσεις που θα του ευρύνουν τους πνευματικούς του ορίζοντες και θα του φανούν χρήσιμες στην καθημερινή του ζωή.
Το μάθημα λοιπόν των θρησκευτικών πρέπει να του δίνει αυτές ακριβώς τις γνώσεις για ΟΛΕΣ τις υπάρχουσες επίσημες θρησκείες και τα πιστεύω που εκφράζει η καθεμία.
Δεν νοείται  να τελειώνεις το Λύκειο και να μην ξέρεις τι είναι το Πάσχα, τι είναι το Ραμαζάνι, τι είναι ο Πάπας, γιατί οι Διαμαρτυρόμενοι δεν έχουν εικόνες, ποιος είναι ο Βούδας και ποιοι πιστεύουν στην μετενσάρκωση ιδίως μάλιστα σε ένα κόσμο σαν τον σημερινό που δεν ζούνε οι άνθρωποι στα περιχαρακωμένα σύνορα του παρελθόντος.
Το μάθημα λοιπόν των θρησκευτικών με αυτό το περιεχόμενο πρέπει να είναι υποχρεωτικό γιατί δεν απευθύνεται σε άτομα συγκεκριμένου θρησκευτικού δόγματος, δεν κάνει κατήχηση για καμία θρησκεία,  αλλά διευρύνει τους ορίζοντες της γνώσης σε όλους ,θρησκευόμενους ή και άθεους.
Εκτός σχολείου μπορεί κάθε άτομο, εάν το επιθυμεί να δεχτεί κατήχηση από οποιαδήποτε θρησκεία και να πιστεύει ή να μην πιστεύει  σε θεούς και διαβόλους.
Η πίστη είναι αναφαίρετο και σεβαστό δικαίωμα του καθενός.


Η εκφρασμένη άποψη του Φίλη ότι το μάθημα των θρησκευτικών οφείλει:«να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και των άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας», είναι απολύτως σωστή.
Αυτό που δεν ήταν αναγκαίο αυτή την στιγμή ήσαν, οι σωστές μεν αλλά άκαιρες θέσεις του για την πολιτεία της εκκλησίας  στην κατοχή και στην χούντα.
 Δεν αποκλείεται όμως να έγιναν σκόπιμα για να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη από το φιάσκο των τηλεοπτικών βοσκοτοπιών και την διαπίστωση από όλους ότι γίνεται προσπάθεια μια νέα διαπλοκή να δημιουργηθεί στην χώρα όπως γράφω στο ΤΕΛΟΣ Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗ! ΑΣ ΥΠΟΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ...


Απαράδεκτες όμως ήσαν οι δηλώσεις της ΝΔ :
"Η αιφνίδια αλλαγή του μαθήματος των θρησκευτικών, χωρίς καμία συνεννόηση με την Εκκλησία, όταν δεν υπάρχουν καν νέα βιβλία για να το υποστηρίξουν, αποδεικνύει ότι η  κυβέρνηση επιχειρεί συνειδητά να διχάσει και να πολώσει"
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προσπαθεί βέβαια να  είναι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ γι΄αυτό προσθέτει ότι:
κανένας δεν θα είχε αντίρρηση στην αναμόρφωση του μαθήματος και την παροχή επιπλέον γνώσης σε σχέση με άλλες θρησκείες, κάτι που υπενθυμίζει, έχει επισημάνει και ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης.
Βέβαια ο ανεκδιήγητος πρώην υπουργός Παιδείας του κόμματος του, έχει άλλη άποψη


Πολύ σωστά ο Σταύρος Θεοδωράκης ανέφερε χαρακτηριστικά, σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό, στο Twitter:
«Η Παιδεία έχει πέσει σε κώμα και στη ΝΔ προτάσσουν τη συνεννόηση με την Εκκλησία για τα Θρησκευτικά.
Ήμαρτον Άγιε… μεταρρυθμιστή μου!».
Εξ ίσου άθλια ήταν η δήλωση του ΠΑΣΟΚ:
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης επιλέγει για λόγους πολιτικού αντιπερισπασμού και με αιχμή την διδασκαλία των Θρησκευτικών, την όξυνση και την σύγκρουση με την Εκκλησία της Ελλάδος.


Η  ανακοίνωση επίσης του ΚΚΕ είναι στο γνωστό του στύλ του  άλλα λόγια ν΄αγαπιόμαστε:
Χαρακτηρίζει υποκριτικό «το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του υπουργού κ. Φίλη να καταργηθούν κάποιοι αναχρονισμοί στο σχολείο, όπως είναι ο τρόπος διδασκαλίας των θρησκευτικών και συνεχίζει στο γνωστό του τροπάρι:
Εξίσου αναχρονιστικό είναι μαθητές να κάνουν μάθημα σε παγκάκι, ελλείψει αιθουσών, όπως επίσης ένας εκπαιδευτικός να τα κάνει όλα, για να κρυφτούν κάτω από το χαλί οι τεράστιες ελλείψεις και τα κενά, που διατηρεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.


Η μόνη ανακοίνωση που συμβαδίζει με την κοινή λογική είναι του Ποταμιού:
Όσον αφορά, στο ζήτημα της διδασκαλίας των θρησκευτικών, το Ποτάμι έχει (πριν Φίλη και μετά Φίλη) την ίδια άποψη, την οποία επανέλαβε και χθες ο Επικεφαλής κατά την διάρκεια της περιοδείας του στην Ήπειρο.
«Η ώρα των θρησκευτικών δεν πρέπει να είναι ώρα κατηχητικού. Και τα βιβλία των θρησκευτικών πρέπει να αλλάξουν. Η ορθοδοξία δεν έχει να φοβάται τίποτα από τις αλλαγές που θα μας κάνουν μια σύγχρονη χώρα. Και την καλούμε να προσέλθει σε ένα διάλογο που η κατάληξη του θα είναι o χωρισμός κράτους - εκκλησίας».

Ας ελπίσουμε ότι το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο που μπορείτε να το διαβάσετε εδώ θα εφαρμοστεί χωρίς τροποποιήσεις και αναστολές, αφού βέβαια γραφτούν και τα νέα βιβλία του μαθήματος  και οι θεολόγοι περάσουν από κατατοπιστικά σεμινάρια για την νέα διδακτέα ύλη.


ΠΡΟΣΘΗΚΗ 8-10-2016

Μερικές φορές οι γελοιογραφίες  μπορούν να αποδώσουν καλύτερα την πραγματικότητα από τα λόγια.




3 σχόλια:

  1. Παρακολουθω τις αναρτησεις σου περιπου ενα χρονο τωρα. Εχω εντυπωσιαστει με τον τροπο που σκεφτεσαι. Συμφωνω απολυτα με τη συγκεκριμενη αναρτηση. Δεν συμπαθω τον Συριζα. Ειμαι περιπου 50 χρονων και απο τον καιρο που πηγαινα λυκειο ηθελα να αλαξει ο τροπος που διδασκεται το συγκεκριμενο μαθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν εννοείτε ότι το μάθημα θα γίνει ελκυστικότερο με ...Ριάνα και Καζαντζίδη τότε πρόκειται για ένα ακόμη ρεζιλίκι της κυβέρνησης. Επειδή διδάσκω θρησκευτικά, αισθάνομαι ότι υφίσταμαι συκοφαντική δυσφήμιση όταν ακούω από τον κάθε αδαή να αναμασά τον ισχυρισμό περί ‘ομολογιακού και κατηχητικού μαθήματος‘ ή περί 'ώρας του παιδιού’. Το ότι μέχρι τώρα κάναμε πχ ερμηνεία κειμένων της Αγίας Γραφής είναι τόσο κατήχηση όση και η ερμηνεία των κειμένων της Ιλιάδας και της Οδύσσειας από τον φιλόλογο . Εφαρμόζουμε ακριβώς αντίστοιχες επιστημονικές μεθόδους (ερμηνευτική, αναλυτική, επιδεικτική κλπ) . Ποτέ δεν ξεχώρισα τα παιδιά μου σε βαφτισμένα και αβάφτιστα και οι επιδόσεις τους είναι παρόμοιες της ανεξάρτητα καταγωγής τους. Από τις προτεινόμενες αλλαγές λοιπόν θα κρατήσουμε τα θετικά και τα αρνητικά θα μείνουν ως ανεφάρμοστες οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ΄αρχάς από όσα έχουν δημοσιευτεί στον τύπο τόσο τραγούδια της Ριάνα όσο και του Καζαντζίδη αναφέρονται σαν υπόδειγμα του τι μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθηγητής όταν αναπτύσσει τις αντίστοιχες ενότητες.
      Διαβάζοντας τα παρακάτω εδώ προσωπικά βλέπω ότι δίνεται μια μεγαλύτερη ελευθερία στον καθηγητή να χρησιμοποιήσει ταινίες, κείμενα, ποιήματα ή και τραγούδια για να εμπεδώσουν τα παιδιά με σύγχρονο τρόπο την έννοια γενικότερα της θρησκείας.
      Τα νέα προγράμματα θα δίνουν την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν εργασίες και παραδείγματα από την τέχνη, τη μουσική και τη λογοτεχνία, για να γίνει το μάθημα πιο ελκυστικό.
      Για παράδειγμα:
      Στο Δημοτικό, σε κεφάλαιο που αναφέρεται στην αλληλεγγύη και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο προτείνεται η παρουσίαση σκηνών από το κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ «Ο εγωιστής γίγαντας». Στην περίπτωση των θρησκευτικών εορτών προτείνεται μια παρουσίαση σκηνής από το πανηγύρι στο χωριό ή την περίπτωση μιας οικογένειας μουσουλμάνων που υποδέχεται οικογένεια χριστιανών στο σπίτι της κατά την διάρκεια μιας δικής τους θρησκευτικής εορτής.
      Στο Γυμνάσιο, στην ενότητα «Όταν οι άνθρωποι προσεύχονται», προτείνεται η προβολή ντοκιμαντέρ με προσευχόμενους από όλο τον κόσμο, την απαγγελία του ποιήματος «Οι προσευχές των Ναυτικών» του Καββαδία. Στην ενότητα η «Μητέρα του Χριστού» να γίνει απαγγελία του ποιήματος «η Μάνα του Χριστού» του Βάρναλη, το «Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού» του Ρίτσου και να ακουστεί το τραγούδι «Μια Παναγιά» των Χατζιδάκι-Γκάτσου. Στην ενότητα «Σπουδαία Παιδιά» να γίνει η προβολή της ταινίας «Το αριστερό μου πόδι» και στην «Αγία Γραφή» να γίνει ηλεκτρονική επίσκεψη σε μουσεία της Ευρώπης ή να παρουσιάσουν τα παιδιά την αγαπημένη τους ιστορία από τη Βίβλο. Στην ενότητα «Μπορούν οι άνθρωπο να εικονίσουν τον Θεό» προτείνονται ταινίες όπως ο «El Greco» του Σμαραγδή και στην ενότητα «Πού είναι ο Θεός;» να ακουστεί το ομώνυμο τραγούδι των Καζαντζάκης-Παπαδόπουλος κ.ά.
      Στο Λύκειο, στην ενότητα «Επικοινωνία» προτείνεται να ακουστούν τραγούδια όπως «Ο μπαγάσας» του Άσιμου, το «Συννεφούλα» του Σαββόπουλου, τραγούδια του Πορτοκάλογλου και του Λουίς Άρμστρονγκ, αλλά και το «Umbrella» της Ριάνα

      Διαγραφή